Hitman Trilogy komt tijdens Year 2 naar Xbox Game Pass en krijgt heel wat nieuws

IO Interactive heeft Year 2 van Hitman 3 uit de doeken gedaan. Daarnaast heeft de studio ook aangekondigd dat de volledige Hitman Trilogy naar Xbox Game Pass komt.

Hitman Trilogy

IO Interactive zal de volledige Hitman trilogie in één bundel uitbrengen: Hitman Trilogy. In het bundel zitten de drie volledige games, al lijkt de DLC voor de drie games niet in het pakket opgenomen te zijn. De verzameling zal enkel een digitale release krijgen en zal op 20 januari verschijnen op PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S en PC via de Epic Games Store én Steam.

Op hetzelfde moment zal Hitman 3 als stand-alone game verschijnen op Steam, nadat de game op PC een jaar lang exclusief via de Epic Games Store verkrijgbaar was.

Hitman VR op PC

Hitman VR, dat tot nu toe exclusief op PlayStation 4 speelbaar was, komt op 20 januari eindelijk ook naar PC. En dat in de vorm van een gratis update voor wie Hitman 1, 2 of 3 al op PC bezit.

De meeste VR headsets zullen ondersteund worden, en in tegenstelling tot de PSVR versie zal je bewegingssensoren kunnen gebruiken om Agent 47 te besturen. Je zal dus echt met jouw handen vijanden kunnen uitschakelen in plaats van met jouw controller te moeten mikken en dan een knopje in te drukken.

De systeemeisen en een volledige lijst van de ondersteunde hardware zal voor de release op 20 januari meegedeeld worden.

PC-specifieke verbeteringen

Hitman 3 Year 2 zal ook enkele PC-specifieke verbeteringen met zich mee brengen. Zo zal de game, later dit jaar, Ray Tracing support krijgen. Naast Ray Tracing zal de game ook een van de eerste games zijn dat Intel’s XeSS technologie gaat ondersteunen. XeSS is Intel’s variant van NVIDIA’s DLSS (Deep Learning Super Sampling), dat ervoor zorgt dat jouw grafische kaart het spel zelf op een lagere resolutie kan draaien zonder dat jij als speler een kwaliteitsverlies ziet.

Als laatste verbetering zal Hitman ook VRS (Variable Rate Shading) gaan ondersteunen. Deze technologie zal jouw PC een kleine boost geven omdat het toelaat verschillende, minder belangrijke, delen van het beeld aan een lagere framerate te laten spelen. Hierdoor leg je opnieuw minder druk op jouw grafische kaart, opnieuw zonder beeldkwaliteit op te moeten geven.

Elusive Target Arcade

Year 2 komt natuurlijk ook met echte nieuwe content, een van deze nieuwe gamemodi is Elusive Target Arcade. Een modus dat het populaire Elusive Target concept naar een nieuw niveau moet tillen. Dit door nieuwe uitdagingen en en ontgrendelbare beloningen in te voeren.

Daarnaast komt de grootste verandering, je zal niet meer één enkel Elusive Target contract meer krijgen, maar een hele reeks waarvan je pas aan de volgende kan beginnen eens het huidige afgewerkt is. Daarbovenop komen er nog eens “extra complicaties”, al liet IOI niet weten wat die juist zullen inhouden.

Als je tijdens een Arcade contract faalt, zal je 12 uur lang uitgesloten worden om het contract helemaal opnieuw te starten.

IOI benadrukt dat Arcade Contracts géén tijdelijke, maar wel een permanente toevoeging aan de Hitman trilogie zal zijn. De nieuwe gamemode zal op 20 januari aan de trilogie toegevoegd worden, je zal er meteen toegang krijgen tot de drie eerste contracten.

HITMAN Freelancer

Om af te sluiten heeft IOI ook Hitman Freelancer aangekondigd. Een roguelike single-player gamemodus waar planning enorm belangrijk zal zijn.

De nieuwe gamemode zal starten in een splinternieuwe map: Agent 47’s Safehouse, waar je 47’s safehouse volledig naar jouw eigen smaak zal kunnen inrichten. Hoe verder je vordert in Freelancer, hoe meer items je zal vrijspelen waarmee je jouw safehouse zal kunnen aanpassen. Daarnaast zal je ook verschillende nieuwe “zones” van de map vrijspelen.

Je zal er zoveel tijd kunnen doorbrengen zoals je zelf wil, je zal er ook de outfits van 47 kunnen aanpassen, wapens bekijken en testen of het decor aanpassen. De keuze is aan jou.

Maar bovenal is de safehouse een cruciale plaats om jouw volgende missies te plannen. Je zal er in de ‘Mission Hub’ al jouw beschikbare campaigns als freelancer kunnen bekijken. Elke campaign zal een criminele onderneming dat in de “World of Assassination” voorkwam representeren. Het is volledig aan jouw om te kiezen welke campaign je zal uitvoeren en in welke volgorde. Elke campaign bestaat uit verschillende missies, ook de volgorde waarin je deze zal uitvoeren is jouw keuze. Achter elke missie zal je terugkeren naar het safehouse om ammo, wapens en andere materialen opnieuw aan te vullen. Je zal ook hier jouw volgende missie volledig plannen. Welke missie je binnen een bepaalde campaign als laatste uit zal voeren, zal meteen ook de locatie zijn waar je de baas van de criminele onderneming zal confronteren. Het is daar dan ook volledig aan jou om te kiezen of je hem of haar zal elimineren of hun criminele activiteiten bloot zal leggen zodat ze ‘wettig’ uitgeschakeld zullen worden. Als je de campaign tot een goed einde gebracht hebt, zal je betaald worden en keer je opnieuw terug naar jouw safehouse.

Deze nieuwe campaigns zullen plaatsvinden op bestaande maps van de Hitman trilogie, maar ze zullen wel bewerkt zijn zodat ze beter geschikt zijn voor de nieuwe game modus. Daarnaast zullen er ook nieuwe NPC-types op de maps verschijnen. Deze zullen Agent 47 kunnen helpen of net actief tegenwerken. Er zullen ook “suppliers” op de maps verschijnen, bij deze NPC’s zal je wapens of andere items kunnen verkrijgen. De kans bestaat zelfs dat je niet de enige Assassin zal zijn dat aan het werk is…

In tegenstelling tot de hoofdcampaign van de Hitman games zijn jouw wapens en andere gear niet permanent vrijgespeeld eens je ze opgeraapt of gebruikt hebt. Je zal ze namelijk permanent verliezen als je ze ergers tijdens een missie achterlaat en vergeet terug naar het safehouse te brengen. Zelfs Agent 47’s iconische Silverballer is hier niet immuun tegen. De enige manier waarop je een verloren wapen kan terughalen is ze kopen bij een ‘Supplier’ en ze dan ook daadwerkelijk terug mee te nemen naar het safehouse. Explosieven, vergif of andere consumables, zullen ook niet automatisch her-aangevuld worden tussen de missies.

Hitman Freelancer zal tijdens deze lente verschijnen.

Reageer

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven