Gollum ontwikkelaar Daedelic beschuldigd van onethische arbeidsparktijken

Daedelic Entertainment is volgens het Duitse Game Two schuldig aan verschillende onethische arbeidspraktijken. Volgens de outlet is dat een open geheim binnen de Duitse gamesindustrie.

De The Lord of the Rings: Gollum ontwikkelaar zou niet alleen een crunch-cultuur promoten, maar het zou ook overuren weigeren uit te betalen én pogingen ondernomen hebben zijn werknemer minder dan een minimumloon te betalen. Dat heeft het Duitse Game Two ontdekt tijdens interviews met 32 mensen dat met Deadelic werkten, al dan niet aan de ontwikkeling van Gollum.

In het verslag, dat je onderaan het artikel kan bekijken, komen we te weten dat de Duitse gamesuitgever zijn jongste werknemers en stagairs onderbetaalde voor hun werk. Het management drong er ook op aan overuren te maken dat niet uitbetaald zouden worden, om dit dan af te schilderen als “normaal in de gamesindustrie”. Eén geïnterviewde werknemer gaf zelfs aan dat er een algemeen gevoel van angst heerst bij de Duitse uitgever.

IGN heeft ondertussen ook contact opgenomen met enkele contacten binnen Deadelic. Die bevestigden de bevindingen van Game Two. Deadelic zelf geeft aan dat er momenteel geen stagairs bij hen werken, ook ontkennen ze alle beschuldigingen.

The Lord of the Rings: Gollum was zo slecht ontvangen dat Daedelic Entertainment niet alleen hun tweede The Lord of The Rings game geannuleerd hebben, ze hebben zelfs meteen hun interne gamesontwikkeling divisie volledig afgesloten. Als resultaat daarvan werden 25 personen ontslagen.

Reageer

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven