Nintendo heeft bekend gemaakt dat het, in december, de stekker uit het Creators Program zal trekken. Daardoor kunnen content creators (YouTubers, Twitch streamers, etc.) dan gewoon reclame inkomsten maken uit Nintendo content.
Dat was vroeger, door het Creators Program, vaak heel moeilijk of zelfs onmogelijk doordat content creators zich eerst moesten aanmelden om Nintendo content te maken en te uploaden. Daarbovenop werden strenge en soms bizarre regels opgelegd die de wenkbrauwen deden fronsen. Zo kreeg Nintendo ook altijd 60% van de reclame-inkomsten op de gemaakte video’s, tenzij je jouw volledige YouTube-kanaal aan het Creators Program koppelde.. Dan nam Nintendo ‘maar’ 30% van de inkomsten. Maar dan mocht je wel enkel en alleen Nintendo video’s uploaden, die eis werkte retro-actief waardoor zelfs oudere video’s dat niet over Nintendo gingen verwijderd moesten worden. Verder mocht er ook alleen maar content gemaakt worden over games die op een zogenaamde “white list” stonden.
Het programma zal eind december de deuren sluiten, dat maakte Nintendo via Twitter bekend.
The Nintendo Creators Program is coming to a close at the end of December. Thanks to everyone who participated in the program! https://t.co/kC9I1fjvWG pic.twitter.com/mQSNui8uGN
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) November 29, 2018