Lead Combat Designer van Star Wars Jedi: Fallen Order Jason de Heras heeft in een interview met EDGE Magazine verteld dat hun game heel erg op Sekiro lijkt.
Of dat doet het toch op vlak van de gevechten die je in-game zal voorgeschoteld zal krijgen. Het gaat dan vooral op het feit dat Jedi: Fallen Order een melee-focussed game is waar je niet ‘gehinderd’ zal worden door een stamina bar. Iest dat in de meeste andere melee-based games wél het geval is. Het was voor het Star Wars-team bij Respawn héél geruststellend om te zien dat Sekiro, een melee-focussed game waar er ook geen stamina bar is, enorm goed ontvangen werd. Ondanks dat het de eerste FromSoftware game was waar de spelers niet op hun stamina moesten letten.
Bij Respawn dachten ze dat zij de eersten zouden zijn die dit gingen doen.
“I thought it was pretty badass, and a little comforting to know that you could make this type of game without a stamina bar. They let you attack, they let you roll, they do all this for free – and then the AI will tell you if you’re doing the correct thing. It just confirmed to us that you don’t have to limit everything the player does; let them have a little more agency, and then let the AI give them a slap on the wrist or a punch in the face. It was a positive thing for us to know there was a game that was similar to ours. Very similar.”
Jason de Heras, Lead Combat Designer Star Wars: Jedi: Fallen Order, Respawn Entertainment
Het volledige interview zal te lezen zijn in de september uitgave van EDGE Magazine.
Star Wars Jedi: Fallen Order verschijnt 15 november op PlayStation 4, Xbox One en PC.