EA baas Andrew Wilson vertelde tijdens de investor day dat het linken van een game aan één platform geen al te groot effect heeft voor dat platform.
Wat hij hier mee wil zeggen is dat als EA reclame voor een game maakt en dat linkt aan een bepaald platform, zoals nu het geval is bij Battlefield 1 en Xbox One, dit geen groot effect heeft voor Xbox.
Console bouwers geven vaak grof geld uit om deals aan te gaan met game uitgevers om zo als ‘primair platform’ te worden voorgesteld, maar volgens EA is er maar één bedrijf dat hier een voordeel uit haalt: de uitgever zelf.
“Our console partners want to stand right next to the biggest and best games in the industry. Typically what we see is that just aids awareness. It aids awareness whether you’re a PC gamer or an Xbox gamer or a PlayStation gamer.
What the console partner hopes to achieve is some disproportionate awareness around the game as it relates to their particular console.
But what we have seen – and we’ve seen the analytics against it – is if you’re a PlayStation gamer, you do not reject it because it is brought to you by a potential console parter. You understand deeply it’s also available on your console. And what we get is just a multiplier effect of greater awareness in the marketplace.”