Ubisoft heeft aangekondigd dat het heel wat veranderingen zal doorvoeren met de volgende patch voor The Division.
In de patch, dat voorlopig enkel naar PC en Xbox One komt, zal het de balans van wapens aanpakken. Er zullen ook nieuwe wapens beschikbaar worden.
Ubisoft heeft gemerkt dat men het liefst speelt met SMG’s en Marksman Rifles. Daardoor willen ze de balancing en verdeling van die wapens ook verbeteren.
- SMG’s krijgen een critical hit damage bonus in plaats van een critical hit chance. Daardoor zal het moeilijker worden om een hogere critical te krijgen.
- LMG’s ontvangen een bonus die hun schade aan targets vanuit cover verhoogt met 25%.
- Shotguns krijgen een stagger bonus tegen NPC’s. Als je schiet heb je een verhoogde kans dat je ze laat struikelen en uit balans krijg. Dit heeft geen effect op andere spelers. Ook krijgt de shotgun een buff op hun basis schade die schaalt naar je wapen level tot een maximum van 30%.
- Assault Rifles ontvangen een bonus voor enemy armor damage. Zo wordt dit wapen erg interessant in PvE situaties.
- De AUG en Vector worden dan weer generft, hun schade daalt met 10%.
- De M1A krijgt een verhoging van de minimum accuracy cap. Dit wil zeggen dat je crosshair nog groter zal worden als je blijft schieten, daardoor zal je minder accuraat kunnen mikken.
- Incindiary en Explosive rounds worden generft. Hun effectieviteit daalt met maar liefst 75%.
“Explosive ammo provides a huge amount of burst damage that would very often be the deciding factor in a Dark Zone fight. While it should still provide a boost in damage, we are going to significantly reduce the burst damage that players are currently experiencing in Update 1.3. The ammo will now scale linearly with the damage of the bullet. If you hit for 10,000 damage, the explosion will do the same. Similarly, we’ve also taken a look at Incendiary bullets. Currently they set you on fire for a longer duration than Incendiary grenades. With that, their duration has been reduced from a 10 seconds to 3 seconds. This change should better reflect their power.”
“The change [van de M1A] allows for a slower and more controlled playstyle that is better suited to how Marksman Rifles should be used.” -Ubisoft
Er komen echter ook nieuwe wapens naar The Division:
Shotgun: Showstopper (Fully automatic)
- Talent: Showstopper — Hoe minder kogels in het magazijn, hoe accurater het wapen schiet
Assault Rifle: G36
- Talent: Focused — Als er geen skills aan het ‘afkoelen’ zijn is de schade dat dit wapen aanricht groter.
Marksman Rifle: SVD
- Talent: Decisive — Een vijand doden resulteert in een Critical Hit bij jouw volgende schot.
SMG: PP-19
- Talent: Hurried — Elke Critical Hit dat je met dit wapen krijgt zal de herlaadtijd van het wapen verkorten.
Daarnaast zal je ook de mogelijkheid krijgen om de talenten van jouw wapens aan te passen. Hiervoor zal je wel een nieuw betaalmiddel moeten gebruiken: Weapon Kits. Deze kan je verkrijgen door ze te craften, maar je kan ze ook vinden in crates en rond gevallen vijanden.
De update verschijnt op 28 juni op PC en Xbox One, de PlayStation 4 versie van de patch heeft nog geen concrete launch datum gekregen, al zou die wel voor 2 november vallen. Dan komt de Underground DLC uit.