[Gamescom 2018] Hands-on: The Division 2

Ik heb op de Xbox Booth kort aan de slag kunnen gaan met The Division 2, het ging om een ingekorte versie van de E3 demo. (zie onderaan artikel)

Als je ooit The Division (1) hebt gespeeld, zal je je meteen thuis voelen in het vervolg. De core gameplay is zo goed als hetzelfde als in het eerste deel: je komt een zone met vijanden binnen en moet er weg door banen, dat doe je nog steeds door alle vijanden in zicht vakkundig om te leggen, zij het door kogels of door granaten of als je heel moedig bent een welgeplaatste mélee aanval. Hoewel de wapens uitstekend aanvoelen; ieder schot geeft een geloofwaardige recoil en de schoten klinken ook gewoon heerlijk, toch komen de wapens niet zo krachtig over door het RPG-element. Daardoor kom je dus nog steeds de rare taferelen tegen wanneer je een vijand op een welgemikte kogel tussen de ogen trakteert, en hij gewoon door loopt. Dat is zeker het geval bij de zogenaamde heavy’s. Deze tanks op voeten absorberen de ene kogel na de andere, zelfs granaten doen niet echt veel schade, zolang hun armor nog intact is. Die armor kan je gelukkig snel vernietigen door een welgeplaatst schot op een explosief stukje uitrusting op hun achterste. Eén welgeplaatste kogel doet het ding ontploffen en deelt heel wat schade uit aan de heavy én andere vijanden dat dicht genoeg staan.

De demo, dat iedereen in vier speler co-op speelt, was jammer genoeg veel te snel gedaan. Vijanden zorgden niet echt voor een grote uitdaging. Eerst dacht ik dat het mijn teamgenoten zo goed waren, maar al snel bleek dat de moeilijkheidsgraad gewoon iets te laag lag. Een gemiste kans om te tonen hoe agressief de vijanden wel kunnen zijn. Maar zelfs op deze niet vernoemde moeilijkheidsgraad deden de vijandige troepen erg hun best om te flankeren, alleen ging dit te traag om ons echt in de problemen te brengen. Iets wat op een hogere moeilijkheidsgraad waarschijnlijk wél voor een probleem zou zorgen.
Op grafisch vlak was er tijdens de korte demo niet veel aan te merken omdat mijn teamgenoten maar bleven pushen en dus geen tijd gaven om eens rond te kijken en de omgeving echt te bekijken. The Division 2 dat op Xbox One X draaide speelde volgens onze “begeleider” op 4K aan 30fps, al leek dat niet altijd het geval te zijn want ik heb verschillende keren een veel tragere framerate gezien, zeker als er veel explosies in beeld waren.

Tom Clancy’s The Division 2 verschijnt 15 maart op PC, PlayStation 4 en Xbox One

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven