De ellende lijkt niet op te houden bij Bethesda. De laatste update voor Fallout 76, die gisteren uit kwam, zit vol oude bugs die in eerdere updates al opgelost waren.
Fallout 76 is, jammer genoeg, een buggy hoopje ellende geworden voor Bethesda. De game zelf slaat niet echt aan bij de fans, iets dat helemaal niet geholpen wordt door berg aan fouten in de game. De ontwikkelaars bij Bethesda proberen al die fouten wel op te lossen, maar het gaat tergend traag en vaak ook gewoon fout. Net zoals in de laatste patch die gisteren uit kwam.
De vijfde patch moest een honderd-tal fouten uit de game halen en de stabiliteit van de game verbeteren. Het bracht echter ook enkele nerfs met zich mee, zo zijn de Demolition Expert-, White Knight-, and Licensed Plumber perks drastisch verzwakt. Net als de Explosive en Two Shot legendary weapon modifiers. Er waren ook enkele verbeteringen toegevoegd, zo is de gewichtslimiet van jouw personage verhoogd en zijn plannen en recepten makkelijker verkrijgbaar. Hier eindigt het goede nieuws, want de patch bracht ook enorm veel, oude, problemen met zich mee.
Er zijn heel veel spelers die, onder andere op Reddit, klagen over de herintroductie van oude bugs zoals te zware haarspelden (ze zijn plots 100 keer zwaarder!), het trager spawnen van fusiekernen en een verontrustende bug waardoor bepaalde items oneindig gedupliceerd kunnen worden. Om ze dan al dan niet voor caps te gaan verkopen. Er zou ook weer een bug zijn opgedoken dat items in de inventory automatisch scrapt en dumpt.
Bethesda heeft ondertussen al aangekondigd van de problemen op de hoogte te zijn. Er is ondertussen ook al een hotfix voor de patch in de maak, die zou eind deze week of begin volgende week klaar moeten zijn.
Blijkbaar zouden er elementen van een oudere build van de game in de update zijn geslopen, waardoor de oude bugs terug gekomen zijn. Hoe dit is gebeurd word momenteel onderzocht.