Als we Amy Henning mogen geloven zal de nieuwe Star Wars game van Visceral Games heel wat weg hebben van Uncharted.
Henning was de schrijver van de eerste drie Uncharted games en is nu Creative Director bij Visceral Games waar ze op dit moment werkt aan een nieuwe Star Wars game.
Tijdens een panel van de Star Wars Celebration vertelde ze wat meer over hoe ze te werk gaan om een nieuw verhaal binnen het gekende universum te vertellen.
Zo heeft Visceral samen met Lucasfilm alle Star Wars films ontleed om een nieuw verhaal, met nieuwe technologieën en personages, te creëren dat thuis hoort in het universum.
“The process that I’ve been using is really similar to what I did with Uncharted, to be honest. If you’re trying to re-create that classic–in [Uncharted’s] case–pulp action adventure experience, you need to deconstruct the films so you know how to reconstruct them in an interactive context as gameplay.”
“The end goal is by the time the player has finished playing they feel like they really did play a Star Wars film. So I’ve done the same thing for Star Wars. What does that mean? It’s getting the structure right. It means you have to understand where the act breaks fall, where all the obstacles and reversals fall, and the set-pieces.” -Amy Henning
De bedoeling van Henning is dus dat de nieuwe Star Wars game zal spelen als een film. Het is een vast verhaal, met de humor en sterke personages zoals we gewoon zijn van alle films uit de reeks.
Over het verhaal, en de mogelijke releasedatum, van de Third-person Shooter heeft Henning niks gelost.