Rockstar Games’ moederbedrijf Take-Two Interactive heeft in het Verenigd Koninkrijk een klacht tegen Remedy Entertainment neergelegd omdat het een trademark zou gebroken hebben.
De trademark in kwestie is niks meer dan de letter ‘R’ in het nieuwe logo van Remedy Entertainment dat begin vorig jaar voorgesteld werd. Weg was de kogel in de ‘R’, volgens Remedy was die namelijk niet meer volledig relevant voor de studio. Die kogel stond namelijk symbool voor, toen hun grootste game-reeks, Max Payne. De studio is nu groter dan die ene game, dus was het ook tijd voor een vernieuwd logo.
Dit nieuwe logo zou, volgens Take-Two, voor verwarring kunnen zorgen bij gamers. Zo zouden ze, opnieuw volgens Take-Two, naar een Rockstar game zoeken, het Remedy logo zien en met die game de winkel verlaten omdat de ‘R’ van Remedy lijkt op de ‘R’ van Rockstar Games.
Het nieuwe Remedy logo wordt in de Verenigde Staten momenteel onderzocht of het inderdaad voor verwarring kan zorgen.
Wat denken jullie? Zal je de als je volgend jaar om GTA 6 gaat per ongeluk Alan Wake 2 mee naar huis nemen door het ‘R’ logo?